مصاحبه با رضا فیاضی بازیگر نقش حسین فردوست و چرچیل در سریال معمای شاه | رضا فیاضی بازیگر نقش حسین فردوست و چرچیل در سریال معمای شاه | بازیگر نقش حسین فردوست و چرچیل در سریال معمای شاه | حسین فردوست و چرچیل در سریال معمای شاه | گفتگو با رضا فیاضی نقش حسین فردوست در سریال معمای شاه | گفتگو با رضا فیاضی بازیگر نقش چرچیل در سریال معمای شاه | گفتگو با رضا فیاضی |مصاحبه با رضا فیاضی | رضا فیاضی

گفتگو با رضا فیاضی بازیگر نقش حسین فردوست و چرچیل در سریال معمای شاه

بارون بهاری: رضا فیاضی بازیگر سریال «معمای شاه» در خصوص ویژگی‌های نقش خود در مجموعه «معمای شاه» گفت: در سریال « معمای شاه» در دو نقش ظاهر شده‌ام که عبارتند از: حسین فردوست (سن دوم) و چرچیل.

وی ادامه داد: حسین فردوست جزو دوستان شاه در دوران کودکی بوده است. پدر فردوست از افسران رضاشاه بوده و با همین ارتباطات پسر خود را به محمدرضا نزدیک می‌نماید. تا جایی که در سفرهای سوئیس نیز همراه او بوده است و تا سرلشکری را تصاحب می‌کند. پست‌هایی مانند رئیس ساواک و...

فیاضی تصریح کرد: مطالعات فراوانی را در مورد این شخصیت داشته‌ام. برخی از اطلاعاتی که از این کاراکتر به دست آورده‌ام حکایت از جاه‌طلب‌بودن این شخصیت می‌کند. او کسی بوده که به شاه  حسادت می‌ورزیده و او را نالایق می‌دانسته است. در کل انسانی پیچیده با نگاه‌های عجیب و غریب بوده است.

بازیگر سریال «بچه‌های نسبتا بد» در مورد همکاری با محمدرضا ورزی بیان کرد: تجربه با ورزی بسیار خوب بود. «معمای شاه» اولین همکاری من با او نبوده است. آقای ورزی در این چند سال فعالیت، تجربیات فراوانی را به دست آورده و فن کار را بسیار خوب می‌داند. با توجه به اینکه ورزی از زبان قصه‌گویی خوبی برخوردار است، تصور می‌کنم پتانسیل ورود به مسائل اجتماعی و پرداختن به آن‌ها را نیز داراست.

وی افزود: آقای ورزی به بازیگران احترام بسیاری می‌گذارد و شایستگی‌های فراوانی دارد. نکته قابل توجه در مورد او داشتن حافظه بسیار خوب است. به طوری که بیشتر اوقات دیالو‌گ‌های من را از حفظ می‌گفت. او بسیار باهوش است.

وی عنوان کرد: «معمای شاه» با سندیت ساخته شده و وقایعی که جزو تاریخ معاصر بوده در آن نمایش داده می‌شود. در حال حاضر نمی‌توان راجع به آن قضاوت کرد. باید منتظر ماند و بعد از پخش متوجه شد که علاقه‌مندان آن چه نظراتی خواهند داشت. اما باید توجه داشته باشیم که روایت‌های این مجموعه جزو مستندات مندرج در تاریخ معاصر است.

رضا فیاضی اظهار داشت: قضاوت‌کردن تاریخ به زمان حال دشوار است. باید مجال تحلیل نقد را داشته باشیم. امیدوارم بازدهی این سریال تاریخی به گونه‌ای باشد که بتوانیم یک واقعه تاریخی را درست قضاوت کنیم. چرا که قضاوت راجع به تاریخ معاصر مشکل‌تر خواهد بود. در مجموع باید کار را طوری تحلیل کنیم که درک شرایط تاریخ معاصر برایمان روشن شود.

فیاضی در خصوص گریم شهرام خلج عنوان کرد: کار خلج بسیار عالی بود. علی‌الخصوص به هنگام گریم کاراکتر چرچیل او بسیار حرفه‌ای و با اضافه‌کردن تخصصی خطوط روی صورت من توانست به شکلی بسیار درست این شخصیت را در آورده و این از ویژگی‌های منحصر به فرد شهرام خلج است.

وی در پایان ویژگی مجموعه «معمای شاه» را این‌گونه مطرح کرد و گفت: باید منتظر ماند و بازخورد آن را از جانب مردم دید. هر کاری زحمات مخصوص به خود را دارد و به این آسودگی که مردم مشاهده می‌کنند نیست. مشکلات بسیاری در ساخت کارها وجود دارد که ورزی و دیگر عوامل با تلاش‌های بسیار آن‌ها را پشت سر گذارد‌ند. در نهایت امیدوارم مردم ارتباط خوبی با این سریال بر قرار کرده و از عملکرد ما راضی باشند.