گفتگو با پرویز پورحسینی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر | مصاحبه با پرویز پورحسینی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر | گفتگو و مصاحبه با پرویز پورحسینی | گفتگو با پرویز پورحسینی | مصاحبه با پرویز پورحسینی | پرویز پورحسینی

گفتگو و مصاحبه با پرویز پورحسینی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر

بارون بهاری: پرویز پورحسینی گفت: دلم نمی‌آید در تئاتر هر کار دم‌دستی‌ای انجام دهم. او همچنین گفت که کودک درون من هنوز زنده است و آماده‌ شیطنت‌های جدیدی هستم!

این بازیگر عصر پنجشنبه 19 شهریورماه در نشستی که به مناسبت زادروزش تدارک دیده‌ شده بود، با اشاره به آینده‌ی کاری‌اش با بیان این مطلب گفت: اگر بخواهم از خصلت خودم به چیزی اشاره کنم، می‌گویم که من همیشه به دنبال آن بوده‌ام که بیاموزم و کار تازه‌ای یاد بگیرم. من از خودم توقع زیادی دارم و هنوز هم آن کاری که دوست داشته‌ام را انجام نداده‌ام.

پورحسینی با یاد کردن از حمید سمندریان خاطرنشان کرد: کسی که باعث شد من در این حرفه (تئاتر) بمانم و به ادامه‌ راهم امیدوار شوم، استاد حمید سمندریان بود که کارم را هم با ایشان شروع کردم.

این بازیگر سینما و تئاتر با اشاره به اصرار دوستان و طرفدارانش برای ادامه‌ دادن بازیگری در تئاتر گفت: با اینکه افراد از من انتظار دارند که به صحنه‌ تئاتر برگردم، باید بگویم که من در تئاتر نمی‌توانم با هرکسی کار بکنم و دلم نمی‌آید که هر کار دم‌دستی‌ای انجام بدهم.

او ادامه داد: من زمانی که به صحنه می‌روم، باید بتوانم کار جدیدی انجام دهم؛ کاری که هم آموزشی برای خودم باشد و هم از زاویه‌ای چیزی تازه برای خودم و تماشاگر داشته باشد.

پورحسینی همچنین اضافه کرد: متاسفانه تئاتر ما از طرف مسئولان حمایت و سرمایه‌گذاری نمی‌شود و بچه‌ها باید از جیب خودشان تئاتر را اداره کنند و مسئولان پزش را می‌دهند که ما تئاتر داریم! تئاتر، مادر همه‌ هنرهاست.

این پیشکسوت تئاتر در پایان تصریح کرد: سینمای نوین ایران مدیون بازیگران تئاتر است. چرا ما این را فراموش کرده‌ایم؟ اینها در بستری رشد خواهند کرد که آن بستر آماده باشد. اساتید پیشکسوت باید وارد کار شوند و شاگرد تربیت کنند.

در این نشست که در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار شد، محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز حضور داشت.

او با اشاره به سلسله نشست‌هایی که به مناسبت تولد پیشکسوتان عرصه‌ هنر برگزار می‌شود، گفت: ما هنرمندان زیادی داریم که متاسفانه آنها را نتوانستیم به خوبی معرفی کنیم. البته درست است که آنها زمانی که در صحنه بودند با کار هنری‌شان خود را معرفی کرده‌اند ولی این کار مسئولیت ما مسئولان و دستگاه‌ها را در قبال معرفی آنها ساقط نمی‌کند.

او همچنین تصریح کرد: کثرت هنرمندان خوب در ایران نباید باعث فراموشی آنها شود.

رضا بابک از دیگر میهمانان این نشست، در وصف پرویز پورحسینی گفت: پرویز خودش به عنوان یک انسان شریف زبانزد همه است و همچنین به عنوان یک انسان، آبروی حرفه‌ بازیگری است.

این بازیگر در ادامه اظهار کرد: پرویز پورحسینی در این آشفته‌بازار برای این حرفه همیشه زحمت کشیده و آبرو آورده است و ما امیدواریم دوباره جای خالی‌اش را در تئاتر پر کند.

شهرام کرمی، اسماعیل خلج، داریوش مودبیان، سهیلا نجم، کاظم هژیرآزاد و امیر عبدالحسینی مدیر موزه هنرهای دینی امام علی (ع) از دیگر افرادی بودند که در این برنامه به صحبت در مورد پرویز پورحسینی پرداختند.

در انتهای این نشست نیز لوح تقدیری توسط محمود صلاحی، قباد شیوا طراح و گرافیست و حسین محجوبی به پرویز پورحسینی اهدا شد.